تنتخبوا مين؟ وحبيبكم مين؟

حكاية البوست ده بتبدأ من التاريخ السحري ده: سنة 1981
.
ده رونالد ريجان .. الرئيس الأمريكي رقم 40
حكم من 20 يناير 1981 وحتى 20 يناير 1989
.
.
وده جورج هيربيرت بوش .. الرئيس الأمريكي رقم 41

حكم من 20 يناير 1989 وحتى 20 يناير 1993

.

.

وده بيل كلينتون .. الرئيس الأمريكي رقم 42

حكم من 20 يناير 1993 وحتى 20 يناير 2001
.
.
وده جورج بوش الإبن .. الرئيس الأمريكي رقم 43
حكم من 20 يناير 2001 وقاعد لحد 20 يناير 2009
.
.
وده باراك أوباما .. الرئيس الأمريكي رقم 44
هيحكم من 20 يناير 2009 وكبيره لحد 20 يناير 2015
.
.
وده أخوكم المراكبي .. الرئيس الأمريكي رقم 45
أنا شايف إني أسهل ليا إني أترشح في أمريكا بصراحة .. مش كده وألا إيه؟
ملحوظة: البوست ده مالوش أي إسقاطات سياسية .. بلاش نصطاد في المياه العكرة

تعليقات

‏قال Unknown
ههههههههههه
اخترنااااااااااك اخترانااااااااك
بس اوعى يقولك التعليقات وامضاءات الناس دي مضروبة
ونجيبلك بعد كده عيش وحلاوة
‏قال мσнη∂ιš
أنا حرشك بس اوعاك تنساني
‏قال خمسة فضفضة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مش ملاحظ ان كلهم مبتسمين حتي انت كمان

يا تري بيضحكوا علي ايه ولا علي مين ؟؟؟

عموما يا سيدي هانقف وراك ونعضدك بكل اللي نقدر عليه بس انت ابقي افتكرنا
‏قال fawest
عموما أنا دايما بقول أن من الظلم أن الامريكيون وحدهم من يملكون الجق فى أنتخاب رئيس دول العالم

بس دى جديده

طب متأيد راف نادر
‏قال ...
ياسلام يا ولاد لو أخونا المراكبي عملها صحيح
بس دي خلاص بقت سهلة .. هي حتة حملة صغننة وأنا هادور لك علي الشعار .. انت تشد الرحال من دلوقتي علشان لازم تبقي مقيم خمستاشر سنة متواصلة هناك
وأمانة ياشيخ دعوة زيارة مش مضروبة علشان أودي العيال ديزني
:D
هههههههه
والله فكرة تحفة و أنا هأنتخبك من قبل ماتترشح
وأهى فرصة عشان أمسك أنا كمان حكم ولاية من الولايات وأبقى أول ست فى مصر تمسك العمودية
ههههههههه
اعتقد ان ترشيحك باطل
لانك لم تدفع اشتراك الحزب لسنتين سابقتين
ههههههه
‏قال اهو ده عيبه
هههههههه
حلوة بجد
بس حاول تفتكرنا اول ما ربنا يكرمك وتدخل البيت الابيض
‏قال Unknown
لأ لأ لأ لأ ... الكلام فيه إسقاط على واحة الديمقراطية بتاعتنا وأنا مقبلوش خالص

يعنى ايه بقى أسهل فى أمريكا ... آدى آخرة قعدتك برة مصر ياباشمهندس متابعتش التطورات الفظيعة اللى عملها أبو جمال فى مصر

باباشمهندس الانتخابات الأخيرة كانت انتخابات تعددية ... يعنى كل واحد عاوز يترشح يقف جنب أخوه فى الصف باللى عاوز يلبسه .. وزى ماتيجى بقى طربوش ،شبشب حمام ، لبس احرام حتى احنا مبنمنعش حد

وبعدين ييجى الشعب (أو من ينوب عنه ) وينقى .. آى نعم الناس انضربت آآآآآه
وكمان فى لجان اتقفلت آآآآه
وفى لجان اتفبركت عينى عينك آه
بس ميمنعش ان الشعب طلع فى الكاميرا وهو بينقى .. ودى شوية دى؟ ده أنا حتى فكرت أترشح بس طلع سنى صغير

متاخدش بالك بقى من شوية الأحداث الصغيرة اللى حصلت بعد كده .. كله قضاء وقدر
ولا أراكم الله مكروهاً فى مرشحِ لديكم

ومتنساش تاخدنا معاك بقى علشان تلاقى حد تخطب فيه ويسقف ويعيط وحاجات كده
تحياتى
ويجعله عااامر
‏قال ... amr
اعتقد انة واضح جدا موضوع انة مفيش اسقاطات دي :]]]]



وكمان تعالى هنا .... انت مش بترد ليييية ؟؟؟؟؟

انت هتعمل ريس من دلوقتي و تنفضلنا

:)
‏قال bastokka طهقانة
احلام اليقظة تاتي دائما بعد اكلة مسقعة باللحمة المفرومة
و لازم كل ست عاقلة تسيب لجوزها يوم في الاسبوع يرفه فيه عن نفسه
و يبرطع

اوروفوار
‏قال kochia
نعتبر ده وعد ؟؟؟
أخى العزيز المراكبى
الصراحة أنا شايفة إن بلدنا أولي بيك
وإحنا بقى حنعملك شغل هايل حنقول اخترناك،واديها كمان حرية
وما تنساش بقى بعد عمر طويل تسيب الكرسي لفادى
ملحوظة:برضة أنا من ناحيتى ما فيش أى إسقاطات سياسية دة أنا غلبااااان
اخى الرئيس

والله ما تغلى عليك ابدا ..وانا من دلوقت اوصيت افراد العائلة الكريمة بضرورة التصويت لك سواء تقدمت للترشيح ام تراجعت لاسباب لا داعى لذكرها... وانت اولى من الغريب!!

وحتى اللحظة الحاسمة لاداعى للهتاف وسندعك تعمل فى صمت ..
‏قال بنت القمر
انت عارف وبجد انه كان منشور علي الانترنت كيف تكون رئيسا للولايات المتحده؟؟!!
بص يا سيدنا الاول تتجوز واحده امريكيه وهنا لازم ام الولاد تضحي وتتنازل دي مرحله موقته
ها تحصل علي الجنسيه بعد تلات سنوات
وطبعا ها تكع دم قلبك مش مشكله!! كله ها يتعوض في الاخر
بعد كده تدخل العمل السياسي في الولايه
ولو الحظ حالفك في سلسله مش طويله من المناصب وبعد الانتساب لحزب من الاتنين الكبار تاخد القصه من 5_ 7 سنين وتقدر تترشح مباشره وفي بث حي علي الرئاسه
وتبقي تدعي لي
وام الولاد تدعي عليا:)))))))
‏قال فاتيما
يا خراشى يا عم مراكبى
انا وصلت لحد صورتك و فطست على روحى من الضوحك ...
الله يحظك يا شيخ
لأ أطمن ...أنا معاك قلبا و قالبا يا ريس ...
تعرف أنا سعيدة لأن الراجل دا وصل للحكم ( بغض النظر عن سياسته و اللى هيعمله ) لسبب واحد وحيد ..
أنه أسمر البشرة و دى اول مرة القاعدة هتنكسر ...
لما كنت بتفرج فى الأفلام الأمريكية على مشاهد بيكون رئيسهم فيها أسمر زى العنصر الخامس و غيرها ...كنت بوقل السينما طول عمرها تستبق القادم بس كانوا مستبعدين التاريخ قوى
دلوقتى عجلة التغيير دارات بسرعة شديدة و حصل التوقع دا
و دى بشرة خير
و مش بعيد يا نبع حكمتى
هوه هيلاثوا احسن منك فين ؟؟
بس بعد القعاد فى المكتب البيضاوى تبقى تفتكر أختك فاتيما بقى بكام كوماندزر حلوين كدا عشان ييجوا يخطفولى يويف من قلب الأسر
ماشى ؟
‏قال صابر وراضى
وعليكم السلااااااام

تيت تيت الصياد
تنتخبو مين الصياد
هيعتقلو مين الصياد
‏قال حسن ارابيسك
ستي كانت دايما تقولي مفيش حاجه بعيد على ربنا
يعني ممكن يجيي يوم كده ونلاقي المنشيتات في الجرايد الأمريكية بتقول أول فرعون يحكم أمريكا في تاريخها
ساعتها هاتلاقينا كلنا بنتلزق فيك واستفيد من وراك واطلع بكتاب عن رئيس امريكا عنك بالطبع ومصور فيهكل تعليقاتك ايام التدوين
تحياتي
حسن أرابيسك
‏قال Rania Lelah
جميلا و يبقى زى ما نجح اول رئيس من اصل افريقى
تبقى انت اول رئيس ينجح خمرى من اصل مصرى
و و الله لو حصل دة احنا هنعيش :)
‏قال غير معرف…
كم تدفع لنا إن أنتخبناك
ولا تنسى أجرة الطائرة والسكن
:)
‏قال Ahmed Al-Sabbagh
هههههههههه
تصور انك قولت حقيقة علمية
ان ترشيح المواطن لمصرى فى الانتخابات الامريكية اسهل له من الــ
اووف
ما انت قولت بلاش اسقاطات سياسية
خلاص مش هتكلم بقى
‏قال Hannoda
ههههه

و الله عندك حق

امتى ب نشوف بلدنا حصلت ربع الديموقراطية المدنية اللي الناس دول عايشينها

طيب ثمنها
طيب1 على ألف منها

يااااااااااه.. حلم مستحيل باين عليه كده

ده حتى عبد الناصر اللي حبته كل الناس بجنون ما كانش بالانتخاب

ألف مبروك على الرئاسة
‏قال يا مراكبي
لماضة

لا يمكن تكون التعليقات مضروبة .. فيه باس وورد ويوزر نيم وحاجات ما يعرفوهاش

هههههه

مش عايز حلاوة .. أنا بحب السدق
‏قال يا مراكبي
المهندس المغربي

هأنساك طبعا .. الندالة كنز لا يفنى

ههههه
‏قال يا مراكبي
خمسة فضفضة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

لازم طبعا أكون مبتسم .. مش زيي زيهم وألا إيه؟

هههههه
‏قال يا مراكبي
FAWEST

هما مش الأمريكان لوحدهم .. فيه دول تانية كتير عندها الحق ده

منها مصر مثلا

ههههههه
‏قال يا مراكبي
بثينة

ما أخبيش عليكي .. أنا عايز أترشح لرئاسة أمريكا مخصوص عشان يدخلوني ملاهي ديزني ببلاش (رئيس أمريكا بقى) وبالمرة أشوف مارلين مونرو عالطبيعة ... هههههه
‏قال يا مراكبي
صدى الصمت

سيبك إنتي من العمودية .. أناهأمسكك وزارة الخارجية بدل كونداليزا رايس اللي شكلها يخض دي .. تمشي معاكي الوزارة دي؟
‏قال يا مراكبي
محمد مفيد

أنهي حزب ده؟ أنا ما أعرفش غير حزب وداد قلبي يا بوي

ههههههه

ينفع إشتراك عداد الكهرباء؟
‏قال يا مراكبي
أهو ده عيبة

مش عاجبني البيت الأبيض ده .. أنا هأختار شقة 3 أوض وصالة في قلب واشنطن عالنيل على طول
‏قال يا مراكبي
أحمد عبد العدل

أنا تابعت بشغف تعليقك الوافي المفصل .. لكن فيه سؤال محرج

هو إمتى كانت الإنتخابات اللي بتقول عليها حصلت في مصر دي؟ كانت إنتخابات بجد وجد؟
‏قال يا مراكبي
amr

أنا متأكدإن ما فيش إسقاطات .. يجعل كلامنا خفيف عليهم

هو إنت إتصلت بيا هنا قبل كده؟ جايز المدونة كانت "مشغولة" والا حاجة

ههههه
‏قال يا مراكبي
bastokka طهقانة

أنا في كامل قواي العقلية .. أؤكد ذلك .. ومن غير مسقعة ولا حاجة

ممكن الواحد يخرج يرفه عن نفسه 4 أيام بدل اليوم الواحد اللي إقترحتيه ده؟
‏قال يا مراكبي
kochia

آه ممكن .. مافيش حاجة بعيدة على ربنا

كان نفسي أترشح في مصر .. ياللا حصل خير
‏قال يا مراكبي
دردشة على الماشى

مافيش حد في البلد جي عنده إسقاطات سياسية خلاص .. ما فيش منها فايدة .. هههه

حلوة حكاية أسيب الكرسي لفادي دي .. ممكن كمان أولاد فادي بالمرة؟
‏قال يا مراكبي
وميض إبتسامة

إيه الأسباب اللي ما فيش داعي لذكرها دي؟ هو فيه قلق عندنا وألا إيه؟

إحنا في بلد ديمقراطي .. ماحدش يخاف .. تعيش الحكومة
‏قال يا مراكبي
بنت القمر

أنا معجب جدا جدا بنصيحتك الغالية .. وبالذات موضوع الجواز من أمريكية ده .. دي أحلى حاجة في الموضوع حتى لو ما كسبتش الرئاسة ... هههه

إوعي الحاجة مراتي تسمعك
‏قال يا مراكبي
فاتيما

شوفتيني وأنا رئيس أمريكا؟ أنفع مش كده؟ ههههههه

وإن كان على الكوماندوز .. ده أنا أبعتلك ساعتها حاملة طائرات عشان خاطر يوسف

تحبي أبعتك صعايدة من عندنا من البلد؟ جاهزين من دلوقت لو عايزة
‏قال يا مراكبي
صابر وراضي

يعملوا اللي يعملوه في الصياد مش مشكلة

أنا المراكبي مش الصياد .. الحمد لله

هههه
‏قال يا مراكبي
حسن أرابيسك

طيب ما تشارك في الحملة الإنتخابية بتاعتي بالمرة وممكن تستخدم فيها برضه تعليقاتي في المدونات

بس لازم تترجمها من العربي للفرنساوي عشان الشعب الأمريكي يفهمني

ياريت تصميم لشعار الحملة الإنتخابية بالمرة بقى يابو علي .. حاجة كده زي الهلال والجمل
‏قال يا مراكبي
Rania

أنا مبسوط جدا إنكم أجمعتم على إن فوزي بالرئاسة هيكون من مصلحتكم .. ده معناه إن الشعب حاسس إني قريب منه

كده هأترشح وأنا مطمئن
‏قال يا مراكبي
غير معرف

إنت أمريكي الأول وألا لأ؟

الإنتخابات اللي هأدخلها دي في أمريكا البلد مش أمريكا المحطة
‏قال يا مراكبي
Ahmed Al-Sabbagh

شكلك كده كنت هتلبخ وتخبط في الحلل .. كويس إنك لحقت نفسك

ألا أخبار الحلل إيه اليومين دول؟

هههههه
‏قال يا مراكبي
Hannoda

الله يبارك فيكي .. لازم تشرفيني في البيت الأبيض تشربي حاجة

عبدالناصر كان رئيس بالإنتخاب وبنسبة 99 و9 في المائة .. إقري التاريخ كويس .. بس هو اللي إنتخب نفسه

ههههههه
‏قال انا حره
ياعينى يامراكبى

والنبى كنت راجل طيب مكانش يومك

بس انت اللى جبته لنفسك حد يعمل عملتك دى ويفكر مجرد تفكير او حتى يحلم بس انه يرشح نفسه للرياسه

اخبار الشمس اللى انت رحت وراها ايه؟؟؟؟؟
‏قال حزينه
بجد انا مبسوطه اوى اوى
بالريس الجديد لامريكا
يعنى حاساه حيبقى احسن من بوش وقراراته
يمكن علشان اصله مسلم
مش عارفه
بس ياريت
على فكرة حتبقى ريس حلو اوى


حزينه
‏قال Asmaa mahaba
هههههههههه انا برضو قولت مفيش اسقاطات زى البوست بتاعى بتاع بطيخ تمام
بس يا خواتى كلهم اسم الله عليهم بيض وحمر حتى الاسمرانى اوباما شكله احلى منى :))
‏قال Asmaa mahaba
على فكره مسابقه اظرف تعليق تكسبه انت فى حكايه وش بخيل جلده :))
احسن تهرب من الجوايز
‏قال يا مراكبي
أنا حرة

شمس إيه بس اللي رحت وراها؟ إحنا عندنا ديمقراطية في أمريكا .. مش زي عندكم .. هههههه

اللي بيرشح نفسه ما بيروحش وراء الشمس .. الشمس دي كانت زمان أيام الحنية .. دلوقت فيه ما هو أسوأ
‏قال يا مراكبي
حزينة

لمعلوماتك .. السياسة الأمريكية العامة والمخططات طويلة المدى ما بتختلفش بإختلاف الرئيس .. لكن الأسلوب أو الطريقة بتختلف من رئيس للتاني حسب الحزب اللي هو جاي منه .. جيمقراطي وألا جمهوري؟

أنا بقى حاجة تانية خالص .. بجد هأعجبكم جدا .. بس إنتخبوني
‏قال son's egypt
السلام عليكم
لما تبقي الرئيس رقم 45 اوعي تنسانا بشغلانه هناك ولا حاجة
‏قال Unknown
ان شاء الله ياباشمهدس لمّا تبقى مستر بريزدنت وتيجى تزور مسقط رأسك هنا
بدل ما الناس تقول المنحة ياريس هيقولولك الفيزا ياريس
ابقى اعمل حسابك بقى وخلى فى جيبك أد 80 مليون فيزا كده
ومتنساش أخوك الصغير فى أى شغلانة صغيرة كده ان شا لله عمدة نيويورك حتّى
‏قال يا مراكبي
سومه...مجنونه فى بلد عاقل

حلو البوست بتاع البطيخ ده .. مافيهوش أي إسقاطات خاااالص

ههههه

كلهم حلوين وبيض وحمر؟ طيب وأنا .. مش زيهم وألا إيه؟ ما أنفعش رئيس لأمريكا؟
‏قال يا مراكبي
son's egypt

أنساك؟ أنا هأنساك برضه؟

هأنساك طبعا .. ده العادي بتاعي

ههههه
‏قال يا مراكبي
ـ-ـ- أحمد عبد العدل-ـ-ـ

لو على 80 مليون فيزا يبقى مش مشكلة .. أمريكا بلد فاضيه ومافيهاش غير 350 مليون نسمه رغم إنها قد مصر 50 مرة

وإن كان على نيويورك .. إطمن هأحجزهالك

ما ينفعش محافظة الجيزة؟ تمشي بيها حالك دي اليومين دول؟
‏قال Unknown
هههههههههههههههه

هي من جهة أسهل فهي فعلا أسهل
‏قال كراكيب عادل
سنة 81 ؟؟

:) طبعا اسهل وسهل جدا كمان

اعتبر تعليقي هنا هو نفسة ترشيحك للمنصب القادم
بالك يارياسه لو الدنيا مشيت معاك انا ممكن اتواضع وامسك خمس ولايات ولا حاجه ماهو الناس لبعضها برضو
‏قال يا مراكبي
esraa

المهم إن يكون تعليقك مالوش أي إسقاطات سياسية .. أنا هأعتبره كدا عشان الحاجات دي بتجيب حساسية في مصر

وش بيغمز
‏قال يا مراكبي
كراكيب عادل

وإنت كمان شامم من تعليقك كده ريحة الإسقاطات السياسية .. إوعى تفتكر إنك بعيد .. هيجيبوك هيجيبوك .. ههههه

منور
‏قال يا مراكبي
انكسارات .. احمد البوهى

أحلى حاجة فيك هي التواضع بصراحة .. حاجة واضحة جدا .. 5 ولايات بس؟ ده إنت شوية وممكن تتواضع أكتر وتقولي أمسك رئيس مكانك ... ههههه

أنا هأكون رئيس ديمقراطي .. هألغي حكام الولايات وهأكون الحاكم الأوحد
‏قال شهرزاد
ههههههههههههه
بس أمانة أول ماتمسك غير لون البيت الأبيض عشان الزمالك
والله يا مركبى سعتها هنعرف فين مرساك
بس متنساش بالون الأبيض لون النيل
‏قال يا مراكبي
شهرزاد

ملحوظة كويسة .. وبما إني أهلاوي صميم فقد قررت تغيير لون البيت الأبيض إلى أزرق .. أنا شفت الأهلي لابس كده إمبارح في ماتش الإتصالات
‏قال يا مراكبي
اعشق فى اليل ضوء القمر

أنا بحب النيل جدا .. ممكن أنقله أمريكا معايا؟ وألا أجيب أمريكا عند النيل أسهل؟
‏قال اقصوصه
هههههههههههههههههه

الصوره الاخيره صدمتني صراحه

تفاجأت فيها من وين طلعت

البوست جد رهيييييييييب :)
ايوة تكون في الفترة دي ظبت لك الجنسية و الاقامة و تصبح اول رئيس منتخب من اصول عربية اسلامية و من المهاجرين ... هتحدث ا نقلاب و ثورة في عالم الترشحات للانتخابات صراحة ... بس انت بس تغير اسمك كدا و تحط حروف في النصف لزوم الايافه , و تروح حائط المبكي و انت في نيتك انه حائط البوراق و تعيط هناك عليه -طبعا مش هنفهم غلط علشان اليهود سرقوه بس مش تقول الكلام دا قدام اونكل كوهين العازر - و بالمرة تلبس الطقية كنوع من الايخاء و ان الديانات كلها واحدة و اضمن لك حصد اعلي نسب الاصوات في تاريخ امريكا و العالم لانك اكيد هتكون ديمقراطي و هتسمح للي عايز ينتخب ينتخبك مش شرط الجنسية , دي كلها شكليات و كلنا اخوة في الانسانية
‏قال FREE EGYPT
واحنا معاك لمشاء الله
واخترناك اخترناك

فلتسمح لى بهذه المساحة الإعلانية

اذا أردت ان تكتشف من وراء مقتل سعاد حسنى ، فالاجابة لدى فى المدونة

سري للغاية
www.toptop-secret.blogspot.com
‏قال يا مراكبي
أقصوصة

أنا سعيد إن البوست عجبك

شكلي كويس وأنا رئيس أمريكا؟

ههههه
‏قال يا مراكبي
شمس الدين

إذا كان عالطاقية والعياط عند الحائط تبقى بسيطة .. الغاية تبرر الوسيلة .. وإبقوا قابلوني بقى لو وقفت جنبهم بعد كده .. إلا لو دفعولي كويس طبعا .. هههههه
‏قال بنت مصريه
معلش يا استاذ احمد
انا بقى غلسه وهصطاد ف الميه العكره
ههههههههههه
يللا ابقى اجيبلك بقى عيش وحلاوه انت وايمن نور ههههههههههههه

هس هس هس خلاص خلينا ساكتين احسن احسن نروح انا وانت بلد اللى يروح ما يرجعش
ومانلاقيش حد يجيبلنا مش حتى

هههههههههههههههه سلام يا عميل الامريكان
هههه شفت الزمبه دى
‏قال Jana
ايوة كده اخيرا ريس والنعمة كويس
ههههههههههههه

ياسيادة الريس انا نفسى فى تأشيرة من زمان اروح اجيب شامبو بانتين عائلى اتنين فى واحد وعلبة مكسرات وعلبة كريم اولاى توتال ايفكتس لمقاومة آثار علامات البشرة السبع وبار شيكولاتة اكس لارج...بس كده
الموبايلات بقى والكاميرات الديجيتال حضرتك حتوزعها هدايا علينا طبعا
مش احنا اللى انتخبناك!!!!
:)))))))
‏قال بس خلاص ...
طبعا ماهو كل مراكبى بنقوله ياريس
وانت ريس المركب ... بس اوعى تكون المركب الغرقانه وتطلع منها براءة ... ولاتكون ابن عز ومركبك حديد استانلس من ابو عشرتاشر الف

عموما احنا هنخصخصلك كل اصواتنا بس افتكرنا ولو بمترفى متر من ابو جنيه....ندفن فيه احلامنا
‏قال Ahmed Kamal
انت ناوي تنزل على قايمة أنهي حزب يا هندزة ؟

أصل الموضوع ده محتاج له ترتيب و تخطيط ، يعني لو الحزب الديمقراطي تبقى عايز قبل الانتخابات ركود ، و لو الحزب الجمهوري تبقى عايز بعد الانتخابات حرب ، و لو الحزب الوطني تبقى عايز تقعد لسنة 2050 :)
‏قال غير معرف…
بس ياريت لما تقرر ترشح نفسك تفتكرنا فى حملتك الانتخابية ان شالله نوزع بمبونى على انصارك
‏قال عالم صوفي
وانت حاسس انك قد المسئولية دي يا مراكبي يا اخويا ؟؟
عامه واحنا نلاقي احسن منك
موافقة
‏قال يا مراكبي
free Egypt

الله أعلم إذا كان ما نشرته أنت صحيحا أم لا .. فالله أعلم بالسرائر
‏قال يا مراكبي
بنت أمريكية قصدي بنت مصرية

أنا برضه عميل الأمريكان؟ طيب ياريت .. دي حتى تبقى لعبت معايا عالآخر

أنا ما بحبش العيش والحلاوة .. أنا عايز مربة تين
‏قال يا مراكبي
Jana

طيب ومش عايزه حاجة من عند الخضري أو الفكهاني بالمرة؟

هههههه

إنتخبوني تجدوا ما يسركم .. وإبقوا قابلوني
‏قال يا مراكبي
بس خلاص

الحديد الإستانلس نزل سعرة من 45 ألف جنيه للطن لحد 30 ألف جنيه للطن .. شغلتي بقى وحافظها

هههه

ما فيش متر بجنيه دلوقت .. أقل حاجة بألف جنية .. وبعدين الأحلام إندفنت من زماااان
‏قال يا مراكبي
أحمد كمال

وكأنك حاسسس بيا

أنا فعلا بأفكر أعمل حزب جديد في أمريكا إسمه الحزب الوطني .. هو ده النموذج الناجح اللي بعون الله هيرفعني للسما ويخليني أقدر أغير من قانون الإنتخاب وهالغي الفقرة بتاعة مدتين رئاسيتيين دي
‏قال يا مراكبي
hend...hanady

مين بومبوني ده اللي هأوزعه؟ أنا هأوزع ساندويتشات فول وطعمية إحياء لذكريات مسقط رأسي .. ومن غير عيش كمان
‏قال يا مراكبي
عالم صوفي

ده الرئاسة دي حاجة سهلة خالص مش صعبة زي ما الناس فاكرة

ويعني هما الرؤساء إياهم كانوا أحسن مني في إيه؟

إنتخبوني بس وأنا هأبسطكم عالآخر
‏قال غير معرف…
yabny akhro 2017 not 2015; 2009+8=2017
‏قال Geddo Iskandar
وماله ياخويا ميضرش :)
‏قال يا مراكبي
غير معرف

ياعم هو فيه حد واخد باله؟ كله أي كلام وخلاص

ههههه
‏قال يا مراكبي
Geddo Iskandar

أعتبر دي موافقه عليا؟
‏قال Ana
المراكبى الرائع
( برقبتى يا ريس ) كما قالها المشير عامر لعبد الناصر وخربت الدنيا ..
كلنا وراك لحد ما توصل بإذن الله للرئاسة أو السجن ، المهم توصل لحاجة ..
سعدت بقراءتى لمزيد من قصصك فى موقع القصة العربية وأدعوك لقراءة قصصى هناك أو فى مدونتى المتواضعة دخل الشتا .
‏قال Ahmad Hegab
سيادة الرئيس

اتصدق بالله تتابع الصور خلانى لثانيه اتخيل انه مش بعيد انك لو اترشحت تكسب

يا عالم محدش عارف بكره فيه ايه ؟؟!
‏قال يا مراكبي
إيهاب رضوان

ههههه .. المهم أوصل لأي حاجة إن شاء الله أوصل طنطا حتى .. هههه

أشكرك على متابعتك ويشرفني زيارتك طبعا
‏قال يا مراكبي
ahmEd_H

أنا ما حبيتش أبدأ بصورتي أنا تواضعا بس .. المفروض أكون ف الأول .. هههه
‏قال koukawy
هههههههههههههههههههه
تصور تبقي رذيس امريكس لطيف جدا
بس وحياتك بتوافيقلي علي الهجره بسرعه بقي احنا صحاب اهو
و متقوليش مفيش محسوبيات ساعتها لازم يبقي فيه

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

في الذكرى السنوية العاشرة

كفاءة كفاءة

كيف تأتي الأطفال؟