حفل توقيع كتاب الحياة بدون كاتشاب

 أتشرف مع دار دون للنشر بدعوتكم لحضور حفل توقيع المجموعه القصصية بعنوان الحياة بدون كاتشاب وذلك يوم الخميس القادم الموافق الثلاثون من يوليو في تمام الساعه السابعة مساء وحتى الساعه الثامنة والنصف مساء وذلك بمكتبة حنيـــن بجاردن سيتى وعنوانها 7 شارع الديوان المتفرع من شارع القصر العينى بجوار القصر الفرنسى بالقاهرة
.
الوصف للوصول
من محطة مترو السيدة زينب الاتجاه الى شارع القصر العينى ثم نتوجه يمين فى اتجاه ميدان التحرير اول شارع بعد القصر الفرنساوى على الشمال .. ومن محطة مترو التحرير اخر شارع القصر العينى على اليمين قبل القصر الفرنسى
.
أتمنى أن أراكم جميعا بإذن الله تعالى .. موعدنا هناك
.

تعليقات

مظبطنيش يعنى ؟
هو دا اللى اتفقنا عليه
؟
:)
‏قال لاسع افندى
الف مبروك واتمنى لك التوفيق دائما
‏قال MǿиY El-Shreef
الف مبروووك

لو كنت ف مصر ان شاء الله هحاول اجي

ربنا يباركلك :)

اكيدهشتريه
‏قال أميرة
مبرووووووووك يابشمهندس بالتوفيق بإذن الله
‏قال فاتيما
يا مراكبى ى ى ى ى ى ى ى ى ى ى
ألف مليون مبروك يا غالى
أنا من زمان بقولك على الحكاية دى صح
صح
أنا فرحانلك جدا من وقت ما عرفت الخبر من الكنترول ..هاه
عشان تعرف إننا ناس واصلة برضو
الف مبروك يا باشمهندس بجد تستاهل كل الخير
و اخيراً تتحقق امنيتى وكتاباتك هتكون بين دفتى كتاب و أحطه بكل فخر على رف الاحباب فى مكتبتى الصغيرة
عقبال لماضة عشان المفروض يكون عليها الدور انا أصلى ببص فى الفنجان و أتنبا و اقول يا رب ف سرى ...
ألف مبروك يا أبو فادى و طبعا انا فرافيروووووووو و لازم آجى أحضر فرحة اخويا الغالى ...
اروح أعمل هويلية عندى بقى
سلام مؤقتاً
‏قال History Of Me!!!
مبروووووووووووووووووووووووووووووك

يعني عليت البي وانا اقلك الف كتاب قصص وانتى تقلي لا ومينفعش وباآخر تألف كتاب
خيانة
‏قال osama44 اسامه 44
10000000000 مبروووووووووك بجد ربنا يوفقك
الف مبروك يا باشمهندس
‏قال همسات دافئه
مبرووووووووك يابشمهندس
عقبال ما تتحقق كل أحلامك يارب :)
هتكون حفلة جميلة ان شاء الله
تحياتي

شيماء:)
مبارك يا هندسه

إن شاء الله إن إستطعت ساحضر بأمر الله
‏قال Unknown
ان زعلانه قوي اني مش جايه بجد
حاولت اخد اجازه
مردتش منها لله الي كانت السبب
ده غير اني عامله فيها برم في الشغل ووكيل الوزاره شخصيا ناويلي
شفت لساني وداني لفين
بس برضه مش هسكت
بجد كان نفسي اكون موجوده
وهحاول مره تانيه وتالته
بس يعني فيه سؤال
كان لازم تعملها اخر الشهر واحنا لسه مقبضناش
خليها يوم واحد اغسطس اهو بالمره يوم عيد ميلادي وعيد ميلاد لماضة
رخامه معلش
الف مبروك يا حمايا وعقبال يارب الكتاب التاني
‏قال رضا الكومى
مبروك يا بشمهندس
نحن جميعاً نفخر بهذا
تقبل ودى
‏قال Unknown
لولولوىىىىىى
لولوىىىىىىىىى
الف مبروك ياباشمهندس
تمنياتى ودعواتى بالنجاح
والتوفيق بأذن الله سبحانه
وتعـــــــــــــــــــالى
‏قال Unknown
وطمعانين فى كرمك ياباشمهندس
ترفع الحفل على اليوتيوب لكل
من لم يسعده الحظ والظروف بالحضور
‏قال Unknown
مرة تانية
مبروك مقدماً
ولووووووووووى
وكفاية كده الناس
لسه نايمـــــــــة:)
‏قال micheal
ربنا يوفقك..المقدمة اللي في مدونة اابي تدل علي شغل كويس معمول فيه
تحياتي
‏قال (green eyes)
ألف مبروك وان شاء الله ميكونش الاخير
لو تسمحلي انا هاجي الحفلة
‏قال ... amr
ألف ألف مليون ميروك يا باشمهندس و ان شاء الله مايكونش اخر كتاب :)

ان شاء الله ربنا يقدرني و اجي حفل التوقيع .. دة بعد اذن معاليك طبعا :)
‏قال karakib
الف الف الف مبروك :)))
‏قال همس الاحباب
الف مليون مبروك
وان شاء الله هكون موجود بقدر المستطاع
بالتوفيق دائما
‏قال فاروق عادل
الف مبروك وان شاء الله هبقى موجود
بسم الله الرحمن الرحيم
ألف مبارك يا باشمهندس
وإن شاء الله سنقرأ القصص لنستمتع بأفكار حضرتك
وفى الغالب سأكون موجودا معكم يوم الخميس إن شاء الله
‏قال موناليزا
الف مبروك
والقية تأتى:)
‏قال Hopiz
الف مليون مبروك
انت تستاهل بجد, وربنا يوفقك
‏قال رسامة
ألف مبرووك يا بشمهندس و من نجاح إلى نجاح إن شاء الله
والله لو كنت في مصر كنت جيت
احجزلي نسخة من فضلك

وأجازة سعيدة
‏قال غير معرف…
مبروك وبالتوفيق ان شاء الله
الف مبروك على الكتاب
وان شاء الله نشوف اكتر منك
جهز الهدية والعزومة بقي
هههههههههههههههه
بس لما ارجع مصر ان شاء الله

تقبلى تحياتى
ألف مبروك با حبيبى
أنا مستنياك
أوعى تروح من غيرى
سلام مؤقت
الف الف الف الف مبروك يا باشمهندس، بجد فرحانة جداً لك وبك ربنا يجعلها فتحة خير عليك ان شاء الله وتنول كل اللي تتمناه

نفسي اعرف اجى يارب يقدر لنا الخير حيث كان
مبروك الإصدار

قرأت قصة الحياة بدون كاتشوب

قصة رائعة

وعنوان جميل وموفق

لو كنت بمصر لأتيت لحفل التوقيع أو أشرفت على تنظيمه

مودتي
‏قال Kiara
الف الف مبرووووووووووك للكتاب
‏قال Blank-Socrate
مبروووووووووووووووك
انشاء الله اكون موجود
بس بلاش مفاجأت اقولك انا بلانك تقولى بلانك مين ؟
:)
اعتقد انى هاتشرف بمقابلتك!! :)
‏قال Hannoda
مش حاتعرف تتخيل قد ايه كان نفسي اكون موجودة

بس والله العظيم فرحانة ليك جددددددا

وفرحانة اني حاشوف قصص رائعة أثرت في كتير في كتاب ينفع أشيله في مكتبة بيتي اللي حايكون في مصر باذن الله

اتمنالك كل التوفيق من قلبي جدددا يا مراكبي
بجد حاجة تفرح
مبروك
"...لعل افتقادنا للناس والأشياء نتاج تعلقنا به أو تعودنا عليه؛ حتى لو كانت مجرد أحلام ألفنا وجودها بين أجفاننا.. لكننا نمتلئ افتقاداً.. وكلما أوغلنا في الحياة يزداد تعلقنا، ومن ثم افتقادنا لكل ما ترك علامة حُلوة في الروح.. ربما حب قديم.. أو ذكرى ضاحكة.. أو شارع ملأناه حياة.. ما أشبهنا بصندوق يحوي بقايا ذكريات!"
.
.
.
أكثر من رائع قلمك يا بشمهندس أحمد..مجموعة اتوقع لها ان تستقر في وجدان من يقرأها أو يطالع عشقا واضحا بين سطورها لأجمل لحظات الماضي..
.
.
.
طب في حاجه ساقعة وجاتوه ولا نجيب ساندوشتاتنا معانا..!!
(:
الف مليون مبروك ان افكارك تحررت ورأت النور وحتنور مكتابتنا..
(:
تحياتي
‏قال عالم حبيب
مبارك وتمنياتي بالتوفيق دائماً

أكيد لو كنت في مصر كنت هاحضر :)

دعواتي لك بالخير
‏قال MKSARAT - SAYED SAAD
الف مبروك
ولو قدرت هجيلك انشاء الله
تحياتي
سيد سعد
‏قال غير معرف…
مبروك يا هندسة

انا عايز نسختي الخاصة جداا

مش عارف اشوفك ازي تاني انا

عادل. كراكيب عادل
‏قال غير معرف…
مبروك يا هندسة

انا عايز نسختي الخاصة جداا

مش عارف اشوفك ازي تاني انا

عادل. كراكيب عادل
الف الف مبروووك يا عم الحاج
والله فتحت نفس الواحد

ربنا يجعله مولود سعيد عليك ومايكونش اخر الادارات
وعقبال لما توقع على الطبعة السابعة

بصراحة فتحت نفسي وخلتني اتشجع ...يبقى هانحتاج خبرتك بقا في الموضوع دا بس مش وقته دلوقت
‏قال Unknown
ألف مبروك ياباشمهندس ، عقبال يارب الكتاب رقم 100 و مصر كلها تحتفل معاك ان شاء الله
ألف مبروووووووووك

وإن شاء الله الحفلة تكسر الدينا

والكتاب يأخذ حقه الطبيعي

لأن كتاباتك وقلمك يستحق التقدير والثناء

ومع الأسف ظروف سفري تمنعني من الوجود في القاهرة هذه الأيام لكن من المؤكد سأحرص على إقتناء "الحياة بدون كاتشب" والاستمتاع بكل ما فيه عن ثقة لأن صاحب هذا الكتاب .. لديه قلم أثق به



الف مبروك مجدداً
وليد
‏قال Blank-Socrate
اول تعليق اثناء حفل التوقيع :)
الحفلة كانت جميلة جدا انا استمتعت بشخصية حضرتك جدا
بصراحة شدنى قوى وقارك الممتزج بروح دعابة جميلة و كان واضح قوى فى طريقة كلامك قد ايه انت انسان محب و متقبل للآخر و منظم جدا
سعيد انى قابلتك و انشاء الله يكون فى فرص تانيه فيها وقت و مساحه انى اتعرف و اتكلم مع حضرتك اكتر
‏قال Hannoda
حاتجنن و اعرف ايه الاخبار الكلام اللي كاتبه
blank socrste فرحني جدددا.. مش حاقول تاني اني كان نفسي قوي اكون موجودة

مستنية الاخبار
‏قال ياسمين حميد
ألف مبروك الكتاب
وعقبال الطبعة الخمسين
ومبروك حفل التوقيع
الف مبروك
مع الأسف مقدرتش أحضر
إنما البركة في الصباغ
غطى الحفل بشكل هايل
وإن شاء الله تسعدني الظروف
وأكون موجود في حفلات التوقيع القادمة
بإذن الله
‏قال Esmat
بالتوفيق دائما ..أتمنى لك كل الخير

ويا رب تكون سلسلة متتالية من الأعمال القصصية

تحياتى
‏قال (حلـم)
الف مبروك


وبالتوفيق



ودائمااا للامام


الله يكرمك

ويحقق امانيك



اخوك حلم
‏قال يا مراكبي
مش عارف أرد على مين وألا مين .. وأشكر مين وألا مين .. بجد ذوقكم وتقديركم مغرقني .. شرفتوني جميعا بمشاركتكم الطيبة دي ومشاعركم الرائعة

أتمنى إني أكون عند حسن ظنكم فيا وإني أكون فعلا أستحق التكريم ده منكم

ربنا يديم الود ما بيننا
‏قال د. محمد رضا
انا قريت مشاركة حضرتك في الكتاب

وحبيت اقولك انها جميله وعجبتني

بس كدا

رمضان كريم
‏قال Mona
أنا لم أحضر حفل التوقيع بس أنا أشتريت الكتاب من كام يوم وقرأته أمبارح ماشاءالله أقصوصات جميلة ومعبرة جداعجبتنى حالة أنتظار وهدايا الليلة الاخيرةأما الحياة بدون كاتشاب فهى قاتلة تعبر بأختصار عن حال معظم الناس الان للاسف من (تكبير الدماغ) واللامبالاة - وسوف أنوه عن الكتاب عندى علشان يمكن الناس تقرأ:)) ألف مبرووك وبجد كتاب ممتع وجميل ويترك فيك الكثير من التساؤلات والذكريات أيضا

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

في الذكرى السنوية العاشرة

عايز أرقص تانجو

عيناها وشفتاها