يوميات متزوج مرة تانية

المنظر ليل خارجي .. راجع أنا والحاجة مراتي بعد ما إشترينا شوية حاجات بسيطة من السوق ييجي تلاتة طن كده .. وزي ما إنتوا عارفين مشوار السوق ده مشوار مقرف جدا لكن لابد منه على الأقل مرة في الأسبوع زي الاستحمام كده .. المهم وقفنا مستنيين الأسانسير اللي نازل .. نلاقي مين نازل من الأسانسير؟ قولوا مين؟ تفتكروا مين؟ أربع بنات من شرق آسيا إنما إيه .. حكاية .. نموذج .. ما يصحش وأنا حاج كده إني أوصفلكم في جمال وسطهم ولا طول شعرهم ولا بياض جسمهم ولا الهدوم اللي مش لابسينها .. عيب .. نزلوا وقفوا يستنوا تاكسي .. يا بخت التاكسي .. طبعا الحاجة بصت لي علشان تشوف رد فعلي إيه .. لكن أنا كنت ولا كأني شفت حاجه خالص .. ولا كأنهم لوحوا دماغي ولا شقلبوا كياني ولا سببوا لي أي آلام نفسية ولا حاجة خالص .. كنت فاقد النطق بصراحة
.
طلعنا فوق ودخلنا البيت وفجأة قولت لمراتي: آخخ .. نسيت أوراق مهمة في العربية .. ثواني أنزل أجيبها وأطلع على طول .. فجأة .. لقيت مراتي مسكتني من إيدي .. ودي كانت تاني مرة تمسكني من إيدي بعد أول مرة اللي كانت من عشر سنين .. وقالت لي: أوراق إيه اللي نسيتها تحت دي؟ نسيت أوراق برضه ولا البنات مستنيينك تحت؟ طبعا أنا عملت نفسي بريء وماليش في الحاجات دي .. وما يصحش بعد السنين دي تشك فيا وحاجات كده .. وخصوصا إننا لسة راجعين من الحج .. لكن طبعا مراتي كانت متأكدة إني أنا اللي تعمدت إني أنسى الأوراق تحت .. مع إني والله لا تعمدت أنسى الأوراق ولا حاجة .. ما كانش فيه أوراق تحت أصلا
.
طبعا أنا كراجل حمش وكلمتي هيا اللي لازم تمشي كان ممكن أحكم رأيي وأنزل تحت .. لكن مانزلتش حقنا للدماء .. دمائي أنا طبعا .. لأن ممكن تقلب بخناقة مالهاش لازمة وتنتهي بالجملة المشهورة: وبعدين معاكي؟ لو مش عاجبك طبعي قوليلي من دلوقت .. إحنا لسه عالبر.. مع ملاحظة إن إحنا متجوزين من عشر سنين
.
المنظر نهار داخلي .. واحد زميلي في الشغل دخل عليا مكتبي وقال لي: مالك .. عامل كده ليه .. سرحان في إيه؟
المراكبي: مراتي .. مراتي سألتني سؤال ومش عارف أجاوبه .. بتقول لي بتحبني زي زمان ولا لأ؟ لو جاوبتها أيوه .. يبقى أنا كداب .. ولو جاوبتها لأ .. يبقى أنا حمار
صاحبي: ما عاش اللي يقول عليك كداب يا معلم

.
.
ملحوظة: تم عرض المقال على الرقابة قصدي الحاجة وحاز على الموافقة قبل النشر .. ربنا يخليها ليا

تعليقات

‏قال mariam
لأ لأ لأ
الموضوع كده زاد عن حده قوى
يعنى هيفا وهبى وعديناها
و كارول سماحه و عديناها
لكن توصل لكده

و بصفتى من المهتمين بحقوق المرأه
احب اقول للحاجه متسكتيش
و خدى حقك و محدش هيلومك

طبعا زى ما انت شايف انا بهدى النفوس
طول عمرى ماليش فى المشاكل
اى خدمه
‏قال zordeak
هههههههههههه


معاش اللى يقول عليك كداب يا معلم



ههههههههههههههه

ما كانش فيه أوراق تحت أصلا


هههههههههههه

والله انت فظييع


المفروض تعمل سلسلة مذكرات رجل متزوج

هتكسر الدنيا على فكرة

ههههههههههههه
‏قال frozen love
والله المواقف اللي انت بتكتبها دي جامدة قوي..وان دلن على شيء فبتدل والله انكم سعداء..ربنا يخليكم لبعض...


انا في حتة وصفك للبنات الاسيوين يا حاج ما كنتش قادر امسك نفسي والله


تحياتي

وانا سيبتلك كومنت على التدوينة اللي فاتت لاحسن الظاهر اللي فات متبعتش
‏قال Unknown
أيه الجمال ده
دي فضفضة دي وفصل روائي
جامدة جدا على فكرة
في رأيي لازم تكملها رواية
وتسميها الأيام 2
بجد سلسة وهادئة
ومتزعلش المدام تاني
‏قال Unknown
آه معلش ملحوظة سريعة
أبقى خبي كام ورقة كده في العربية علشان وقت العوزة
‏قال يا مراكبي
mano

أصيلة والله .. دايما ماشية في الخير

مادام وقفتي ضدي .. يبقى هألغي مشروع الصيدلية .. فاكراه؟
‏قال يا مراكبي
zordeak

أنا مستعد أعمل السلسلة دي .. بس قبل ما تكسر الدنيا هأكون أنا إتكسرت سبعين حتة
‏قال samvet
افهم بقة ازاى حكاية النهار دى عدت ع ارقابة
ازاى؟
ثانيا
انت كدا هتخلينى اعمل سلسلة حلقات لفوزى وفوزية
ثالثا
حلوة الحكاية جدا ودمها خفيف
تحياتى
‏قال يا مراكبي
frozen love

أنا سعيد جدا .. ولازم أقول كده

إنت مش قادر تمسك نفسك من مجرد وصف البنات الأسيويين .. أمال لو شفتهم عالطبيعة هاتعمل إيه؟ وإلا لو ... ولا بلاش

هأبقى أحكيلك عن بلاوي تانية تخصهم بس بعدين

الكومنت التاني وصل ومتشكر كتير عليه وعلى ذوقك
‏قال يا مراكبي
محمد علي

الأيام 2 مرة واحدة؟ وكمان سلسة وهادئة؟ ده كلام كبير

وبعدين أنا مش ممكن أزعل مراتي تاني .. أنا بأزعلها تالت
‏قال يا مراكبي
محمد علي تاني مرة

كان غيرك أشطر .. فيه تفتيش دلوقت
‏قال يا مراكبي
mansourawy

القصة عدت من الرقابة بسلام .. بس أنا اللي ماعرفتش أعدي بسلام

ههههه

طبعا أنا اللي هأكون فوزي .. مش كده؟
‏قال hebaz
أنا مش عارفة المواهب الكوميدية دية كانت مستخبية فين بس :)
الحاجة باين عليها جامدة و دماغها كبيرة واللهى:)
بس عارف عندى أحساس دفين أنكم ماشاء الله سعداء و بتحبوا بعض جدا ماسكة الخشب أهو
بس قولى بأة بصراحة لو قلت أنك بتحبها زى زمان تبأى مش صادق؟ دة بجد؟ يعنى فعلا الموضوع قلب عشرة و أعتياد و حاجات كدة؟
و منكم نستفيد يا مراكبى ...أختك الصغيرة برضة :)
‏قال يا مراكبي
Hebaz

كل واحد مننا مضطر يعيش بشكل معين قدام الناس نظرا لظروف شغله أو مركزه أو وضعه الإجتماعي .. لكن ممكن يكون من جواه حاجة تانية خالص .. وهنا تيجي فايدة الكتابة .. إخراج ما بداخل النفس البشرية

نيجي بقى لموضوع الحب

قال تعالى في سورة الروم: ومن آيته أن خلق لكم من أنفسكم أزواجا لتسكنوا إليها وجعل بينكم مودة ورحمة

المودة والرحمة من أعلى وأكبر درجات الحب

المودة والرحمة هما الحب الحقيقي اللي يبان لما الزمن يتقدم والملامح الشابة تبدأ تتغير .. لما الظروف أو الصحة تكون مش كويسة أو إن مشاكل الأولاد تنغص الحياة .. الخلاصة .. هما الحب اللي ما يتغيرش بتغير أي حاجة

ده حتى فيه آية تانية في سورة النساء مأثرة فيا جدا جدا وبتدور حوالين الخلافات بين الزوجين بتقول: وكيف تأخذونه وقد أفضى بعضكم إلى بعض وأخذن منكم ميثاقا غليظا

والمعنى واضح طبعا

ربنا يرزقك بالزوج الصالح إن شاء الله
‏قال مُزمُز
يا راجل وأنا اللي قلت عليك راجع من الحج وههتبقى متشدد وحركات كده لقيتك بتكتب كوميديا مسسسسسسسسسسسخرة أكتر من الأول عشرميت مرة

هههههههههههه

أنا خليت أخويا الصغير اللي في ثانوي ييجي يقرا معايا الموضوع وقعدنا نسخسخ مع بعض من كتر الضحك

ههههههههههههه

بجد عجبني البوست أوي

ياااااه

ضحكني من قلبي فعلا في عز الاكتئاب خصوصا وصفك للبنات

ومين سمعك

أنا أصلي انا كمان بموت في بنات شرق آسيا خصوصا لو كانوا حلوين ومستويين كده
ههههههه

بس بجد بقى الحاجة مراتك متنووووورة جدا جدا جدا جدا جدا يعني بصراحة أنا لو مكانها كنت خلعتك
هههههه
بقوللك إيه الحاجة معندهاش أخت صغيرة كده ف حدود تسعتاشر سنة وتكون متنووووورة ومتفتحة كده برضه؟
هههههههههههه
بهزر بهزر أنا مرتبط يا عم إنت عايزنا نعمل مشاكل وللا إيه

سلام بقى لحسن أنا طولت
بس معلش ده من كتر الانشكاح
‏قال مريض نفسى
يحلو للبعض الاحساس بالانصياع للانثى من اجل تعظيم المتحصل من المتعة
ابقى تعالى
‏قال -_-
ههههههههه

بس ليك حق .. شرق اسيا متتعوضش

تحياتي يا مراكبي
‏قال يا مراكبي
مزمز

تعليقك ده أحلى تعليق جاني لحد دلوقت .. متشكر كتير ليك ولأخوك على ذوقكم وتشجيعكوا ده

ده بشرط إنكوا بتشجعوني أنا مش بتشجعوا بنات شرق آسيا

ههههه

ده حتى مرتي قرأت التعليق ده قبلي بكذا ساعة وقالت لي فيه تعليق مهم جالك

وبالنسبة لموضوع الحج والتشدد في الدين .. أنا مبدأي هو السماحة واللين في النصح والتوجيه .. لأن ببساطة أي حد هاينصح بالدين ويتشدد هايكون منفر .. والعصر اللي إحنا فيه الفساد متوفر وسهل وجذاب أكتر بكتير

وقال تعالى

أدعو إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتي هي أحسن

ولوكنت فظا غليظ القلب لأنفضوا من حولك

تحياتي
‏قال يا مراكبي
مريض نفسى

دي زيارة كريمة جدا يا دكتور .. والتعليق كمان قوي جدا

طبعا يشرفني زيارة مدونتك .. تحياتي
‏قال يا مراكبي
sharm

هو صحيح شرق آسيا حكاية كبيرة .. بس أنا شفت في دبي شرق أوروبا .. حكاية أكبر بكتير

الموضوع اللي إنت كتبته جديد ده قوي جدا .. محتاج تركيز كبير في القراءة .. لماهاخلصة هأقول لك رأيي فيه

شرفتنا
‏قال الأباصيرى
أأأأأهلااااان أنت وصلت يامعلم

شرق أسيا... وأربعة كمان ...وبالأوبشنات دى

ياصلاة الزين ياصلاة الزين

طيب أدى لاخوك ميسد صغير وأنا أعدى أناديلك من تحت عشان تنزلى بدل حكاية الورق المفقوسة دى

معلش تتعوض المرة الجاية

ومن كومنتى هذا احب أشرح لجميع المدونين زملائى موضوع مهم

أحنا رجالة وهنفضل طول عمرنا رجالة
وعلى فكرة أحنا صوتنا من دماغنا
ومبنخاااااااافش
ومبنتهددددددددش

أوعى الحاجة تكون بتراقب الكومنتات

لوحصل كبسة من الحاجة والنبى أبقى ألغى الكومنت بتاعى

وماعاش اللى يقول عليك كداب يامعلم
‏قال Tamer Nabil Moussa
هههههههههههه

احسن حاجة عملتها تكبير الدماغ وانك مانزلت تانى وبعدين كنت مش هتشوف حد عشان هيكونوا مشيوا خلاص


خلى بالك بقى على نفسك

تحياتى
‏قال Amr Ahmed
ههههههههههههههههههههههه

عسل والله
دانت طلعت ملعب(بالضمة)

اوبببببببببببببا

بس حلوة اوي يا معلم

انا رايي بقي انك تعملها كتاب

وانا هاشتريه

متقلقش

بس عاوزين بقي نصايح

تحياتي
‏قال koukawy
علي فكره الحاجه طيبه اوي كان ممكن ماترضاش انك تنشر البوست ده 00و بعدين عشان تيقي عارف اكيد في احلي منك في الدنيا كتيلر و هيا بتحبك و راضيه بيك
طب ليه انت متكونش كده برضو و تشوفها احلي واحده في الدنيا
بلا شتضيع الحج علي حاجات تافهه
lol
بس و انا بقرا ضحكت اوي
‏قال غير معرف…
ممكن تبعتلي عنونكوا فيين ؟
طبعا عارف السبب
تحياتي
‏قال شيمـــــاء
سلملى على الحاجة موت يا حاج :))
‏قال يا مراكبي
الأباصيري

فكرة الميسد كول دي هايلة .. بس للأسف الحاجة بتقرأ كل حاجة وزمانها عرفت الملعوب

إبقى فكر في حيلة تانية وإبعتها لي على الإيميل أحسن

وأضم صوتي لصوتك .. إحنا رجالة وهنفضل طول عمرنا .. نكمل بعدين علشان الحاجة جاية
‏قال يا مراكبي
tamer

عندك حق .. والطيب أحسن

متشكر على خوفك عليا

منورني دايما
‏قال يا مراكبي
Amr Ahmed

لا ملعب ولا حاجة .. ده أنا غلبان خالص زي ما إنت شايف كده

وبالنسبة لكتاب حياتي يا عين .. أنا ممكن أصدره على حسابي بس لما أطمئن إن الضحايا اللي هايشتروه زيك كده يغطوا تكلفة الإنتاج

النصايح مش هنا بقى علشان الرقابة

ههههه
‏قال يا مراكبي
koukawy

طبعا الحاجة طيبة جدا .. وكمان أنا عمري ما شفت نفسي أحسن واحد

وعلشان كده زي لما أنا بأتضايق منها في حاجات بأعديها لأني أنا كمان مش مثالي وبأضايقها أحيانا برضه

أنا لسه ما لقيتش الوقت علشان أكمل قراية المدونة بتاعتك ولسة مش عارف إنت كوكو ولد ولا بنت؟

بس عموما منورين
‏قال يا مراكبي
واحد من الناس

العنوان سهل خالص

الكويت .. بعد السعودية تخش أول يمين .. والعراق هتلاقيها على شمالك على طول

ياخلبوص
‏قال يا مراكبي
Shaimaa

تاني مرة تقفي في صف الحاجة ومافيش أي إعتبار لزمالة التدوين .. ماشي
‏قال أحمد الشمسي
يا ترى العمارة بتاعتكم دايما كده ترمي بنات من شرق آسيا؟ انت ساكن فين؟
فتكر ممكن
تقدي تحب و تتعود من جديد


صعب

--
.
‏قال hebaz
أخى المراكبى
ربنا يكرمك أنت و الحاجة و يجعلكم دائما بينكم مودة و رحمة و سكن
و يجعلكم قرة أعين لنفسكم و يجعل زريتكم قرة أعين لكم
شكرا على ردك الجميل و دعائك لى:)
أمين
تحياتى
مش ممكن
المدام وافقت
شكلك بتسرح بينا

يعنى عايز تفهمنا انها مزعلتش من اجابتك على السؤال؟؟؟؟
ماشاء الله ماشاء الله

ههههههههههههههههههههههه

بجد موت علي نفسي من الضحك عن ماعاش اللي يقول عليك كداب يا ريس :)


الصين غزت السوق المصري يا جدعان ...
هيوقفوا حالنا ...منكم لله

يجوا يشوفوا اللي عايزين يتجوزوا اخرت المتجوزيين ايه ...

سيبكم انتوا بجد ... مفيش احسن من الواحد يرضي بحالة ايا كان حالة

يوميات تحفة بجد
‏قال يا مراكبي
أحمد الشمسي

الإجابة: أيوه .. العمارة كلها كده

وأكتر من كده

العنوان: السالمية - الكويت

بتسأل ليه يا دكتور؟
‏قال يا مراكبي
Sampateek

أنا فكرت كتير في الموضوع ده

التعود على شخص تاني مش صعب وبس .. ده صعب جدا جدا جدا

لكن مستحيل ولا لأ؟ مش عارف
‏قال يا مراكبي
hebaz

متشكر كتير على شعورك الجميل وعلى تعليقك الرقيق

تحياتي
‏قال يا مراكبي
الوردة السوداء

الحاجة دي من آواخر ستات الزمن الجميل .. والعشرة بتخليها تعرف إمتى بأتكلم جد وإمتى بأهزر

هي فعلا قرأت البوست قبل النشر علشان أشوف رأيها فيه إيه .. ولو كان مزعلها ماكنتش نشرته

تحياتي
‏قال يا مراكبي
شمس الدين

دي زيارة عزيزة جدا .. أهلا بيكي دايما

وبعدين هما مش من الصين .. فيه حاجات أحلى من الصين بكتير

ههههه

ربنا يصلح لك الحال إن شاء الله
‏قال طبيب نفسي
باشمندس أحمد..

للأسف لم أقم بزيارة مدونتك الجميلة ..
التعليق الموجود بمدونتك ليس تعليقي .. ولكنه تعليق واحد متخلف عقليا ومشوه جنينيا مسمي نفسه مريض نفسي.
عموما .. رب ضارة نافعة. علي الاقل تشرفنا بوجودك وتعليقك الكريم.
التعليق الموجود بمدونتك تعليق ذو لغة حادة لا أستخدمها مطلقا .. وهذه أحدي آفات الانترنت .. وجود أشخاص مرضي مثل صاحبنا مريض نفسي
ومحاولته إعطاء إنطباع كاذب بأنني أقوم بالتعليق.

شكرا مرة أخري .. وتحياتي الخالصة
‏قال khaled
ربنا يخليلك الحاجة
وفعلا ما عاش اللى يقول عليك كدااااااب
ههههههههههههههه
بوست راااااائع
و مش عارف ايه اللى جرى للستات ما بيصدقوش ليه حكاية الورق دى مع انها متجربة قبل كده ووسيلة ناجحة جدا
ههههههههههههههههه
‏قال bluestone
بوست خفيف وجميل بجد
واحلى حاجة فيه مصري قوي

ربنا يكرمك ويخليلك الحاجة
على فكرة مهما عملت وشفت مش هتلاقي احسن من الحاجة مهما كبرت ومهما مر عليها الزمن
ولا 20 سنة ولا 50
جدي (الله يرحمه) كان دايما يقول
الست الفاضلة ميزان البيت

البوست اللي جاي:
عايزين موافقة معتمدة من الرقابة (قصدي الحاجة) ومختومة بختم رسمي
‏قال يا مراكبي
طبيب نفسي

أهلا بيك يا دكتور .. دي برضة زيارة كريمة جدا رغم اللخبطة اللي بينك وبين مريض نفسي حتى في إسم المدونة

ياترى إنت في أي مكان في أمريكا؟ جايز أقدر أتشرف بمقابلتك السنة دي هناك

شكرا مرة تانية على الزيارة وتحياتي ليك
‏قال يا مراكبي
Khaled

ده إيه النور ده يا باشمهندس .. متأكد إن طريقة الورق دي متجربة وناجحة؟

أمال ما مشيتش معايا ليه؟

عموما هأجربها تاني بكره وهأشوف تاني
‏قال Nadine Alfred
حتى انت يا مراكبى ليك فى الحركات دى؟
يلا
واضح ان ده حال كل المتزوجين

بس هنيالك
الحاجة فعلا عاقلة
و انت كمان برغم الحركة دى شكلك غلبان
ربنا يخليكوا ببعض

جميل و كوميدى قوى البوست ده
كمل مذكرات متزوجو خليها سلسلة لوحدها

سلامى ليك و للحاجة
‏قال يا مراكبي
bluestone

كلامك فعلا كله مظبوط .. وكلام جدك العزيز كمان

ده حتى في اللغة العربية بيقولوا إن البيت لا يعد عامرا إلا إذا كانت فيه الزوجة .. وبيت من غير زوجة لا يعد عامرا

الحاجة مبسوطة منك كتير بسبب موضوع الختم والموافقة المعتمدة ده

نورتينا
‏قال الأباصيرى
بقووووولك اية

مفاااااااجأة

أنا قاعد لوحدى لمدة 15 يوم

هديلك عنوانى، وهات الأربعة وتعالى عندى بس أوعى تقول للحاجة

ملحوظة: الأربعة اللى فوق يعنى أربعة بيبسى عشان محدش يفهمنا غلط

والمعنى فى بطن الشاعر
‏قال يا مراكبي
nadine

أهلا بيكي

مش كل المتجوزين ليهم في الحاجات دي .. بما فيهم أنا طبعا .. ده أنا غلبااااان

هأفكر في موضوع السلسلة ده .. بس المهم موافقة الرقابة الأول

سلامي
‏قال يا مراكبي
الأباصيري

ده إيه الذكاء ده .. بطن إيه وشاعر إيه

يا عزيزي لازم تعرف إن الحاجة مراتي بتقرأ كل حاجة بتتكتب هنا وزمانها هرشت موضوع البيبسي ده .. المرة الجاية إبعت لي الإتفاقات دي على الإيميل وبلاش الفضيحة دي

بس ما قلتليش .. بتحب البيبسي دايت؟

محدش يفهمنا غلط
والمعني في بطن الشاعر برضه
‏قال Hannoda
أنا قريت البوست من يومين كده ومالحيقتش أرد عليه عشان اتشغلت

و غيظي رجعني عشان أرد

شرق آسيا؟؟؟؟!!

يانهار اسود((على طريقة اللي بالي بالك))

بس اللي يطمن بقى انك عارف انك مزودها مع الحاجة:)) انها عارفاك و خبزاك و عجناك.. :))

وطبعا الراجل الحمش اللي جواك ولا حايفرق معاها

على فكرة أنا شايفة انكمأسرة متفاهمة وانكم سعداء و انت بقى .. شقاوتك ده حاتقل أنا عارفة.. بس ربنا يصبر الحاجة
‏قال Carmen
امممممممممممم


كده برضة يا حاج ...حظك حلو ان الحاجة طيبة ...والا كان زماننا منزلين اعلانات تنوية على كل البلوجات انه جارى البحث عنك ....


ربنا يخليكوا لبعض...وسلملى بقى على الحاجة...;)
‏قال يا مراكبي
Hannoda

طبعا الحاجة عجناني وخبزاني ودخلتني الفرن كمان

وبعدين فين الشقاوة دي؟ أنا مش شايف أي شقاوة .. لسة الشقاوة جايه قدام بس لما أفضى شوية
‏قال يا مراكبي
Carmen

حتى إنتي كمان مع الحاجة .. هو كلكوا عليا ولا إيه؟

عموما لو حصل حاجة يبقى العلاج عليكي يا دكتوره
‏قال -_-
يا مراكبي حرام عليك

من شرق اسيا لشرق اروبا

ارحمنى انا لسة شاب

بس بينى و بينى مفيش احلى من البلدي
‏قال يا مراكبي
sharm

كويس إنك قلت لي إنك تعبت لحد كده علشان لسة كنت هاتكلم عن غرب أوروبا وأمريكا كمان

بس عموما كل دي أشكال ومناظر بس .. البلدي هو اللي فيه الروح القريبه مننا
‏قال MAKSOFA
دمك زي العسل


بس اوعي تكون البنات بتوع شرق اسيا دول

شبه بكاكا داسا بتاعه عبد المنعم ابراهيم


لحسن ازعل منك
‏قال يا مراكبي
مكسوفة

وأنا مقدرش على زعلك برضة .. إطمئني .. دول حاجة كده من اللي بنشوفهم في الفيديو كليب

نورتي
‏قال Amira
هههههههههه
ههههههههههههههه

من ساعتها بضحك و جوزي قال لي في ايه

قلت له
ههههههههههه
‏قال يا مراكبي
farida

أنا مش عارف إنتي بتضحكي عليا ولا على جوزك .. بس في كل الأحوال متشكر كتير على زيارتك الجميلة
‏قال max.adams
الراجل صاحبك ده مالوش حل

بس انت أكيد بتحبها أكتر من الأول لأنك عشت معاها وحسيت قد ايه الست دي عظيمة بس أنتو عايزين حبة رومانسية ممكن وهي بتقمع البامية مثلا ....
أو أي بتنجان بس على أرض محايده برا المطبخ .
‏قال يا مراكبي
الفنكوش

إحنا مش عايزين حبة رومانسية .. إحنا عايزين جردل رومانسية

وما بقاش فيه أي حتة في البيت محايدة دلوقت .. الأولاد ما سابوش حتة أبدا

منورني

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

في الذكرى السنوية العاشرة

كفاءة كفاءة

كيف تأتي الأطفال؟