إحنا أنهي نوع فيهم؟

عندي ليكم شوية كلام من المجعلص عالآخر .. المثقفون يمتنعون .. ماشي؟
.
الكعكة
الناس اللي في المجتمع دائما في حالة صراع على الكعكة .. والكعكعة هي الماديات والراحة والرفاهية إلخ .. والمجتمعات نوعين .. نوع بيشتغل جامد علشان الكعكة دي تكبر أكتر وتكفي الكل .. ونوع بيتخانق على نفس الكعكة وياكلوا في بعض
.
سؤال للأذكياء: إحنا أنهي نوع فيهم؟
.
الإستراتيجية
فيه دول تقدر تحدد لها إسترتيجية وأهداف محددة ما بتتغيرش بتغير الرؤساء فيها .. وفيه دول بتتغير إسترتيجيتها وأهدافها بتغير الرؤساء (ما حدش يضحك هنا) وبيعتبروا إن كل فرد في الدول دي ليه هدف وإستراتيجية لوحدة
.
سؤال للأذكياء: إحنا أنهي نوع فيهم؟
.
تحديد ردود الأفعال
فيه دول بيكون كل حاجة فيها منظمة وتقدر تحصل ليها على معلومات وإحصائيات ومنها تقدر تستنج الخط البياني لأي حاجة في المستقبل .. وفيه دول بتبقى عشوائية ومافيهاش أرقام ولا إحصائيات وما تقدرش تستنتج لها أي حاجة مستقبلية
.
سؤال للأذكياء: إحنا أنهي نوع فيهم؟
.
ملحوظة: البوست ده مالوش أي مدلولات سياسية خالص وبلاش التلميحات الخبيثة دي

تعليقات

‏قال Esmeralda
احنا بتوع الاتوبيس
:)
متهيألي النوع بتاعنا انقرض خلاص يا مراكبي
المفروض يعملولنا متحف يحطوا فيه الهياكل العظمية بتاعتنا ويسموه :
متحف آخر الرجال المحترمين


إلا بالحق
هو يعني إيه كلمة (سياسة) إللي أنت قولتها في آخر البوست دي ؟!!!!!!!
نسيت أعلق على حاجة مهمة

ما شاء الله لا قوة إلا بالله
أول مرة أدخل عندك وألاقي مكان في الكراسي الأمامية
عادة بالاقي حوالي 70 رد
ما شاء الله لا قوة إلا بالله

:)
‏قال غير معرف…
أسئلتك بقت محرجة يا مراكبي
إحنا اللي دهنا الهوا دوكو
و خرمنا الربع جنيه سيادتك
‏قال Unknown
يا حمايا
اهلا بك فى منتجع جوانتنامو للمعتقلين
خلى بالك من نفسك يا ابو فادى
‏قال Gid-Do - جدو
يااحمد

الاجابة سهلة خالص دى حتى من كتاب سنة اولى

احنا بتوع كله ـ ياافندى يامتعلم يبتاع المدارس
‏قال Reemo
السؤال ده مش مقرر فى كتاب الوزاره
عروستى
:)
‏قال عدى النهار
إحنا لا ده ولا ده.. تقدر تقول تايهين وسنظل تايهين إلى أن نعود لأصولنا
‏قال Ahmed Essawy
كالعاده تدوينه موفقه :) ..
==
علي فكرة .... هي فعلا ملهاش دعوه بالسياسه ... دي ليها علاقه بكل حاجه عندنا ... مدير ...صاحب مكان ...رئيس مجلس ادارة ... كل انت بقي .. :)
‏قال الساحرة
احنا مش من اي نوع من اللي حضرتك كاتب عليهم احنا صنف جديد لسه نازل السوق بيجربوة ولو بقي كويس هينتشر كوكتيل من اللامبالاة علي سلبيه علي شويه حاجات فوق بعضيها وعمال تقول سؤال للاذكياء هما فين الاذكياء دول دول انقرضوة ههههههههه
احنا خلطبيته يا هندسه
مع الرايجه
عاش الملك مات الملك ياحيا الملك

وفي قول اخر
احنا اللي دهنا الهوا دوكو
وبما ان مافيش دوكو دلوقتي فيه اكريليك

فاحنا اللي خرمنا التعريفه

وعشان خاطري بلاش الاسئله الصعبه دي
هات حاجه من المقرر يا اخي
‏قال No Fear
السلام عليكم
أنا هأجاوب علي أول سؤال بس
هي فين الكعكة دي؟؟؟؟؟؟؟؟
‏قال Amr Ahmed
والله يا سيدي
اعتقد اننا نوع غير دول خااااااااااالص


احنا متفردين من نوعنا
‏قال خمسة فضفضة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


يا جماعه احنا بتوع الاسعااااااااااااف اللي بيجي متاخر حوالي سنه
‏قال tota
احنا اللي هنزورك ونجيبلك عيش وحلاوه انشاء الله
ولا انت مش بتحب العيش وحلاوه
بوست فعلا اسئلته صعبه
سلامي ليك يامراكبي
‏قال Unknown
احنا اللى كنا فى طابور العيش
وفجاة قالولهم العيش خلص خلاص

مفيش

بح
‏قال أحمد جلال
احنا ولاد الميلامين.
---------
انت قصدك مين باحنا؟..إذا كان قصدك شعبنا الموقر الرافل في الخيرات و النعيم..فالمجتمع ده فيه كل حاجة انت قلتها..لإن دي طبيعة أي مجتمع في العالم..فيه كل حاجة..شوية من \ه و شوية من ده..ساعات يبقى من دول و أحيانا يبقى من دول.
‏قال hoda omran
ممكن أستعين بصديق
من الخليج على أظن
:)
‏قال فاتيما
يا عم مراكبى
أحنا لا دول و لا دولهما
أحناحاجة كده زى ما علاء الاسوانى وصف زماننا فى روايته ..أحنا فى زمن المسخ
سمعت من أسامة انور عكاشة توصيف بديع لحالتنا ..قال احنا بنلعب مع العالم على طريقة لعب الطاولة ترمى الزهر وانت و حظك وشطارتك فى القرص وباقى الدنيا المتحضرة بتلعبها شطرنج يحسبوا الخطوة على حسب المنافس ويسبقو تفكيره ..هوده حالنا والعشوائية هى سيد الموقف
بلا مبالغة ودايما الفن لسان حال زمنه احنا فعلا فى زمن المسخ
و هى فوضى..
هذى زيارتى الاولى و سعدت بها
تحياتى من اعماق القلب
الصراحة أنا مش عارف أجاوب
ممكن أستعين بصديق
جزاك الله خيرا
بوست جميل
‏قال soma
أحنا النوع نفسه يا أديييب(دا لقبك الجديد مبقاش فى باشمهندس خلاص)

ولا انت مش واخد بالك ولا إيه

وبعدين احنا الحمد لله مش عندنا كعكه
الكعكه قسموها وكلوها وهضموها كمان
خلاص خلص بح


والأستراتيجيه دى مخدنهاش فالمدرسه ..مش عندنا ..لغوها من المقرر

أما تحديد ردود الأفعال فدى معروفه وباينه زى عين الشمس انت بس اللى مش واخد بالك كدا على طول


لنا الله ولك
‏قال allfollowsome
تصدق انا كنت اتخنقت من الريحة اللى عندى قلت اجى اشم هواء

بينى وبينك لقيت ريحة حكومة قلت الريحة اللى عندى ارحم

(;

بس ممكن اقول انه بوست واقعى اليم لاننا النوع التانى فى التلاتة
):

تحياتى
فكرتنى باجابات الامتحان الى من النوع:

- لا يوجد؟
- مافيش ؟
- ماحصلش ؟
- كل ما سبق ؟
اختر اجابة واحدة فقط من الاجابات السابقة


حلو حكاية الرئيس لما بيتغير بتتغير الاستراتيجية .. طيبا يااااااااااا ريت
هو يتغير بس وبعد كده ربنا يفرجها

وع فكرة انا ماليش فى السياسة خااااالص :)
احنا اللي وقعنا ولا حدش سما علينا
:)
‏قال мσнη∂ιš
هل يسمح لي كمغربي المشاركة ؟؟؟
‏قال Unknown
والله سؤال سهل جداً يا أخي
إحنا الكعكة نفسها بس كعكة بايتة
‏قال غير معرف…
محدش بيتخابث ويلمح انك لك فى السياسة بس نصيحة حضر العيش والحلاوة بسرعة واوعى تنسى الثلج اصل الضرب بيوجع
‏قال غير معرف…
احنا اخر من يعلم زي الشرطه
او ممكن نكون كوكتيل
‏قال يا مراكبي
Esmeralda

هههه .. لا وإنتي الصادقة .. إحنا بتوع التوك توك



********************


طـعـمـة

أنا مش عارف إنتي تقصدي مين بالمحترمين دول اللي إحنا آخرهم .. إحنا بجد محترمين؟

هههه

كلمة سياسة يعني إيه؟ أنا الشعب

هههههه

وبعدين إنتي تنوري سواء في الصفوف الأمامية أو الخلفية .. أنا شخصيا بأقعد ورا برضه



********************


يَحيى المِصري

ولا أسئلة محرجة ولا حاجة .. إحنا المفروض يبقى وشنا مكشوف خلاص

خو الجنيه المعدني إتخرم هو كمان ولا لسه؟



**********************



لماضة

مراة إبني العزيزة

مش هأوصيكي على إبني الندل – جوزك – إبقي خليه ييجي يسأل عليا وما يستعرش مني



********************



Gid-Do - جدو

كتاب سنة أولى إيه؟ إبتدائي وألا إعدادي وألا ثانوي؟

حلوة إحنا بتوع كله دي .. دي حقيقة مش نكته على فكرة .. إحنا كل واحد مننا فاكر إنه بيعرف كل حاجة فعلا

إنت دايما كده يا جدو بتعايرني علشان كملت تعليمي؟ أبويا هو اللي دفعني لكده .. مش رغبتي أنا خالص



********************



Reemo

هو لسه فيه كتاب وزارة؟ كويس والله

هاه .. غلب حمارك؟



**********************


عدى النهار

يانهار أسود .. كمان لا طايلين ده ولا ده؟ ده شيء أسوأ بكتير جدا من اللي أنا كنت متخيله

ده أنا عندي نكون من ذوي الحالة التانية أرحم



********************



Ahmed Essawy

أشكرك على إطراءك

وأحييك على إنك لماح .. الموضوع اللي أنا إتكلمت فيه ده فعلا بينطبق على أي أمور إدارية .. إدارة أي شيء .. إن شالله كشك بيبسي

أحييك



********************
‏قال Hannoda
1 - 2

حافظت في كل جزء على الترتيب

1 - 2

إجمع -1 - من كل جزء مع بعض تلاقيهم مجمتع
وإجمع -2- تلاقيهم مجتمع

طب إحنا مين فيهم؟؟؟

قال أذكياء قال!!
طب روح إسأل طوبالأرض وهو يقولك
‏قال يا مراكبي
الساحرة الشريرة

أنا برضه قلت إن الأذكياء بينقرضوا دلوقت .. وفعلا النوع اللي بتحكي عنه ده جديد جدا .. ويمكن مش موجود منه غير عندنا إحنا بس

إحنا دايما رواد .. هههههه



********************



اسكندراني اوي

آخر مرة أخرج برة المقرر علشان خاطرك

عجبتني قوي عاش الملك مات الملك دي .. ههههه ... عجبتني أكتر من الهوا اللي دهناه أكريلك ده .. ههههه

منورني دايما



*********************


No Fear

إجابة رائعة يا محمد .. الكعكة فعلا تقلصت قوي دلوقت .. برافو عليك



******************



Amr Ahmed

إحنا منفردين طبعا دي ما فيهاش كلام .. هو فيه حد في الدنيا دي بيعيش وهو بيحاول إنه يفشل؟



********************



خمسة فضفضة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

طبعا مش دكتورة؟ يبقى أول حاجة تيجي على بالك هي الإسعاف

الحمد لله إني ما دخلتش الطب ولا الصيدلة

هههههه



******************
‏قال يا مراكبي
tota

أنا عايز بيج ماك كومبو لارج .. أصلي مقاطع المنتجات الأمريكية

عيش وحلاوة دي موضة قديمة

سلامي ليكي



*****************



واحد مش فاهم حاجة

تصدق كنت كاتب بوست عن طابور العيش وخفت أنشره لحسن الدنيا تمطر؟

لكن هو "بح" فعلا .. دي حقيقة



******************



أحمد المصري

حلوة كلمة "الرافل" دي .. يعني إيه الكلمة دي؟ شكلها كده مش مريحني

إجابتك عن مجتمعنا غير صحيحة على فكرة .. إحنا مش خليط بين ده وده .. إحنا شعب زي الفل

ميلامين بقى



*********************



همسات

مين الصديق اللي في الخليج ده؟ الحمد لله مش أنا .. أنا ساكن في أمريكا البلد



********************
‏قال مدحت محمد
مراكبى باشا
انا رايح امتحن فى الكورس اجى مدونتك الاقى فيها امتحان ياللا ماعلينا
الكعكة انت تقصد الرفاهيات مش السلطة
السلطة بفتح السين واللام متفهمنيش غلط
اعتقد ان احنا الاتنين
النهاردة كشعب مصرى
بنشتغل عشان نعيش فى مستوى كويس وبكرة بنتخانق على الميراث

الاستراتيجية استغفر الله العظيم
احنا معندناش الحمد لله استراتيجية
الحمد لله
احنا بنحاربها اساسا
زيها زى انفلونزا الطيور
اما الرؤسا
احنا كمان مبنغيرهمش
هما لو اتغيرو بفعل الطبيعة انى الانسان فان
فطبعا الحاجة الوحيدة اللى بتتغير اسم الرئيس
بس

اعتقد ان احنا بنعمل احصائيات ويهمنا جدا
انى عدد السكان يقل
وبنعمل حصر للاميين
برضه
وبنعمل حصر للبطالة فى مصر وبنخطط للمستقبل
انى احنا ان شاء الله
هنقضى ان شاء الله على الشعب
خالص تحياتى
‏قال غير معرف…
إحنا اللي عزمنا القطر و احنا اللي عندنا أكتر من تلتمية ألف وظيفة جديدة سنوياً بما يسمح لنا برغد العيش و شباب الدول المحيطة و المجاورة و الصديقة بييجوا يشتغلوا عندنا كمان

بعُشر الراتب طبعاً
بص بقى مجمع المصطلحات ده مش هيخلص
على العموم انا بتعلم منك مصطلحات جديده وببلاش كده
ربنا يكرمك
اما إحنا أنهى نوع فيهم
الكعكة
إحنا بناكل الفول
الأستراتيجيه
إحنا بناكل الفول
تحديد ردود الأفعال
إحنا بناكل الفول
‏قال son's egypt
السلامعليكم
احنا ولا حاجة في دول ابدا
احنا سمك لبن تمر هندي
‏قال Roushdy
أيه يعني شعب فليل ذله .. ضايع كله
دا كفاية بس أما تقله .. إحنا الثوار

إحنا العرب
‏قال حسن ارابيسك
انت بدخلنا في الحزبة دي ليه
يا عم احنا مالناش صالح..ده بحر طايح
ومش عارفين مين فينا جي ومين فينا رايح
ومين في مكانه متجمد...ومين فينا سايح
وهيصه هيصه هيصه عند العروسة هيصه
كسكس وبلاوظة هيصة
يا عم كفايه كده انا شايف البوكس واقف عند اول الشارع عندك
انا عاوز اروح....سلاااااااااام.فرافيرووووووووو
‏قال MAKSOFA
أحنا لامؤاخذه بتوع
حين ميسره
‏قال يا مراكبي
fatima

حلو جدا نموذج الطاولة والشطرنج ده .. قمة في الوصف الدقيق لحالنا فعلا .. أحييكي على إنك عرفتينا بيه

أهلا وسهلا بيكي .. نورتينا

أحييكي كمان على مدونتك المتميزة جدا .. عمل رائع بجد



*******************



ا بـن عــمــر

طبعا ممكن تستعين بصديق .. شوفللي صديق معاك أنا كمان لأني أنا كمان عجزت عن الإجابة

جزاك الله خيرا



******************



soma

إنتي لسه رأيك إن الأدب هيأكلني عيش أحسن من الهندسة؟ أنا شايف إن الوظيفتين بيشحتوا
هههههه

أنا شكلي كده مش واخد بالي من حاجات كتير قوي .. خلي بالك معايا ونبهيني كده كل شوية .. ماشي؟



********************


TAM

طبعا الريحة هنا أوحش من ريحة البكابورت .. أنا عارف إني خدعتك

أنا اللي هآجي عندك أشم هوا



******************


بنوتة من وسط البلد

واضح طبعا إن مالكيش في السياسة زيي .. وعجبنتني قوي حكاية الإختيارات في الإجابات دي .. مافيش إختيارات أكتر؟

وبعدين إنتي قصدك مين اللي يتغير .. الرئيس وألا الإستراتيجية؟
إعترفي



********************


آلام وآمال

صح .. إحنا وقعنا وقعة جامدة قوي



******************



мσнη∂ιš

طبعا مسموحلك بالمشاركة .. كلنا في الهم شرق



********************


gnawi

ههههه .. حلوة جملة الكعكة البايتة دي .. تصدق ممكن تكون حقيقة فعلا؟



********************


hend...hanady

عيش وحلاوة ليه وضرب ليه؟ إحنا في بلد الديمقراطية والحرية وكل واحد يقول اللي هو عايزة

هو الضرب بيوجع قوي فعلا؟



*******************


MĕŢø & ŘǿŖêĔ

الشرطة أول من يعلم على فكرة .. إحنا اللي آخر من يعلم في كل حاجة للأسف



********************


Hannoda

طيب واللي مش هيلاقي طوب في الأرض يسأله .. يعمل إيه؟ الشوارع نظيفة هنا



******************


دوحة

أنا فاهمك صح ما تقلقش .. سلطة بفتح السين واللام والنافوخ

طبعا بكرة هنتخانق على الميراث .. وهيكون ميراث ما يعلم بيه إلا ربنا

أما الإستراتيجية دي كلمة قبيحة عندنا .. أنا عارف كده كويس

مش هأكمل بقى الباقي علشان المدونات متراقبة اليومين دول وأنا لمحت مخبر جاي من بعيد بيقرب على المدونة



*******************


محمد فوزي آل ربيع

بسم الله ما شاء الله .. كل ده بقى عندنا؟ وكمان بقى فيه رواتب بنقبض عشرها؟ طب ما الحياة حلوة وزي الفل أهي



******************


اعشق فى اليل ضوء القمر

إجابة صحيحة

إنت اللي فزت بجايزة المسابقة الكبرى

صقفوله يا جماعة

القمر بيلهمك جامد الأيام دي



*******************



son's egypt

وعليكم السلام

ممكن بس تحدد نوع السمك علشان أشوف إذا كنت قربت من الحل الصح وألا لأ؟



******************


Roushdy

تعليق ظريف بجد .. أهلا بيك



*****************


حسن ارابيسك

إستنى يا حسن خدني معاك .. ما تسيبنيش لوحدي .. إجري يابني منك له .. كبسة .. كبسة

خسارة .. مالحقتش أستمتع بالشعر الجميل بتاع العروسة ده .. نبقى نيجي مرة تانية بعد الغمة ما تنزاح



*******************


MAKSOFA

أيواااااااااه .. هو ده اللي إحنا فالحين فيه .. حين مسخرة


************************
‏قال اسلام رفاعى
عم مراكبى
ايه الكلام الكبير ده
انا مقدرش على الكلام ده كله وحدة وحدة علينا
‏قال يا مراكبي
إسلام رفاعي

أنا شاحت الكلام ده على فكرة وهأرجعة تاني آخر الإسبوع .. أصلي أنا كمان طلعت مش قادر عليه

ههههه
‏قال Hypatia
انا بقي حامتنع عن الاجابه ومخصماك


وبقي وزاره الثقافه مش عاجباك

بقي وزاره الثقافه مش سبوبه يا احمد يا قاضي دى السبوبه الكبيره دى الكعكه الكبيره

ده انت حيبقي عندك 40 مركب سياحى فى النيل مبدأيا زى الفنان فاروق حسني
‏قال Najwan
ههههههههههههه سياسه حد جيب سيرة سياسه تف من بقك ياراجل
‏قال mesh2dra
السلام عليكم

هههههههههه

انت مين في دول ولا كل دول

سيبك من السؤال الاول والتاني
لاني خلاص فاقدة الامل في النقطتين دول

نمسك بقى السؤال الثالث
انا شايفة ان اضعف الايمان هى مسألة الاحصائيات والارقام
لأن ده بداية التغيير
أول خطوة واحنا بنسمي الله ونقول نوينا نعمل حاجة
انما ارجع واقولك
شعبك اصلا معندوش ثقافة التعامل مع الاحصائيات ولا حتى استطلاعات رأى

كنت في زراعة القاهرة بعمل استطلاع رأى عن الناس اللي معاهم بطاقة انتخابية وبيشاركوا اصلا ولا لأ
وقع في ايدي معيدين
والله العظيم الاتنين كانوا مرعوبين من الاستطلاع
وواحد منهم بيقول لصاحبه احسن يجيبوا خبير خطوط فيعرففوا ان احنا
كنت واقفة حعيط والله
هى وصلت لخبير خطوط :S


سلاماتي
‏قال غير معرف…
العزيز الباشمهندس احمد

قال: إطبخي يا جاريه
قالت: كلِّف يا سيدي

كعكةإيه؟
ومنين؟

إستراتيجيه؟
يعني إيه؟

ردود أفعال؟
كل الردود إللي إتكتبت جميله
ومعبره ومنها ممكن تحدد .
تحياتي
‏قال MKSARAT - SAYED SAAD
من غير اي ملحوظات باين قوي انت تقصد ايه وصدقنى لو قلنا اللي تقصدة او قولنا اللي احنا نقصدةمش فارقة
لأن دلوقتى بقى احمد زي الحاج احمد
المهم بقى اتن عامل اية
تحياتي
‏قال Gid-Do - جدو
يااحمد

بستنجد بيك عند حلم فى التعليقات على تدوينتها

حسب التوقيت الغير محلى لمدينتهم السياحية

راجع تعليقاتى ومديلى ايدك بالعون ـ متغبش عليا
‏قال يا مراكبي
Nsreen Bsunee

ما تزعليش مني .. أنا إستشرت صديق عزيز وقال لي إن وزارة الثقافة فيها سبوبة حلوة من تهريب الآثار .. أنا اللي بأتحايل عليكي دلوقت إنك تخليني في الوزارة .. عايز أمسك وزارة تهريب الآثار دي



********************



Najwan

تفيت والله .. بأتف ليهم كل يوم .. قال سياسة قال

ههههه



******************



mesh2dra

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

خلينا في السؤال التالت لأن هو ده بداية الإصلاح فعلا .. النموذج اللي إنتي مريتي بيه وبنحكي عنه ده نموذج محبط للغاية .. إنتي كده بتثبتيلي إن شباب البلد ما عندهمش جهل .. ده عندهم جهل مركب .. يعني بيجهلوا إنهم بيجهلوا .. حاجة بتورينا إن المستقبل هيكون كفته



*******************



loumi

حلو مثل إطبخي يا جارية ده .. رغم إنه مثل تهكمي لكن هو حقيقة بجد .. محتاجين فلوس علشان نعمل حاجات كتير .. وبما إن البداية محتاجة فلوس وهي مش متوفرة .. يبقى لازم نصرف حاجة تانية تعوض نقص الفلوس: المجهود الوافر

نورتينا



******************



MKSARAT SAYED SAAD

أحمد زي الحاج أحمد بس مش أنا الأتنين دول .. مش كده؟

هههههه

أنا عامل إيه؟
بأتحسر على بلادنا .. وبأحاول أعمل اللي عليا بأقصى مجهود رغم الجو العام المحبط ده .. بحيث إني يكفيني شرف المحاولة وعدم السلبية



******************



Gid-Do - جدو

إنت تؤمر يا جدو .. أنا لا يمكن أسيبك لوحدك أبدا .. جايلك ومعايا الرجالة حالا
‏قال Gid-Do - جدو
الف شكر ـ متحرمش من خدماتك
‏قال يا مراكبي
Giddo

في المواضيع دي أنا أخدم جدا .. أخدم خالص

نتقابل في شرم بقى

ههههه
‏قال Rania Lelah
مدلولات سياسية؟!!!!
حاشا و كلا
و احنا بردة بتوع كدة يا مراكبى
شكلنا كدة مش بتوع حاجة خالص
و بعدين ايه سؤال للاذكياء دة؟
لازم تحرجنا يعنى :((
‏قال Gid-Do - جدو
احمد ـ

المدونة عندك شغالة لكن الايميل مش شغال ـ ارسلت لك رسالة بالامس وجانى رد من السرفر بيقول لم ترسل ـ انامتاكد ان عنوانك مكتوب صح ـ واضح ان الكابل المقطوع فى البحر المتوسط له علاقة
‏قال يا مراكبي
rania

إحنا,فعلا شكلنا كده مش يتوع حاجة أبدا .. لكن الأهم من ده كله إننا ولله الحمد مالناش في السياسة ولا البوست ولا التعليقات ليها في السياسة

يارب البوكس اللي واقف ده يمشي بقى
‏قال يا مراكبي
جدو

أنا مش قادر أشوف اللإيميل بتاعي من 3 أيام وخصوصا إنه إيميل مصري كنت شاريه في التسعينيات من القرن الماضي

وزير الإتصالات المصرس وعد بحل 80% من المشكلة بعد يومين

هأقولك أول ما يتصلح فورا
‏قال ibn_abdel_aziz
عندي سؤال مهم
هو يعني ايه " نوع " اصلا ؟
:)

بالنسبة للكيكة

اسوأ ما في موضوعها لما تكون غطائها ديني
وهي في الحقيقة كيكة
‏قال -_-
احنا الناس اللي في التالت
‏قال Layla
احنا ولا دول ولا دول...احنا النوع التالت ولا مؤاخذة

:D
‏قال يا مراكبي
ibn_abdel_aziz

إنت دلوقت اللي بتسأل أسئلة محرجة .. أنا ما عرفش يعني إيه نوع .. أنا سمعتها كده وخلاص .. هي كلمة وحشة وألا حاجة؟

لمحة حلوة يتاعة الكيكة الدينية دي .. وش بيغمز جامد



**********************


Sharm


احنا الناس اللي في التالت .. من تحت طبعا



*******************


Marvel

من غير لامؤاخذة ولا حاجة .. هو إحنا خلينا فيها لامؤاخذة

إحنا بتوع اللامؤاخذة
‏قال History Of Me!!!
تحياتي
احنى العرب
ناس استثنائيين
ملناش اي شبيه على وجة الارض ولا خارج الارض ولا حتى بالنص
‏قال يا مراكبي
فاقد الذاكرة

هههههه .. حلوة

إحنا كده مش في المقارنة العالمية .. إحنا بقينا في المقارنة الكونية كمان

كويس إنك عممت البوست ده على كل العرب .. لأن 99% منهم فعلا كده

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

في الذكرى السنوية العاشرة

كفاءة كفاءة

كيف تأتي الأطفال؟